čtvrtek 9. listopadu 2017

Workshop fotografování s ACOS ACADEMY.

Foťák vlastním už nějakou tu dobu. Původně to byl klasický digitální fotoaparát.
K 15.narozeninám jsem si přála dostat kompaktní fotoaparát. Dostala jsem ho a začala fotit. První chvilky hned po rozbalení byly ale zklamání. Vůbec jsem s ním neuměla, měla jsem všechno rozmazané, ošklivé, přesvícené.

Až po chvilce jsem si všimla, že je to nastavené na manuál. Hodila jsem to teda na automat a od té doby (až do teď) se vůbec nic nezměnilo. Jo, možná se tam někdy ten manuál objevil, ale omylem.

Vlastně ani nevím, proč jsem se do toho nevrhla dříve.

Tento rok k svátku jsem dostala tento workshop. Těšila jsem se, že se něco nového naučím. Že se konečně naučím využívat funkce mého fotoaparátu, jinak vlastně ztrácí smysl tahat ho všude s sebou.


Workshop se konal na velmi příjemném místě. Prostředí, atmosféra, všechno tam bylo příjemné a útulné. Vědomosti jsou věc jedna, ale prostředí a přirozený pocit věc druhá.




Holky tam měly pro nás přichystané vynikající občerstvení.

Jak to všechno probíhalo?
Všechno to začalo teoretickou částí, kde jsme si vysvětlili, jak nejlépe fotit produktové a portrétové fotografie. Ukázali jsme si i nějaké správné příklady a naopak i špatné.
Teoretická část ohledně toho, co je ISO, Clona, jak se to nastavuje a k čemu to slouží, nás neminula.

Když už jsme tohle všechno nějak pochopili a ukázali si, přešlo se na praktickou část.
Jako první jsme šli fotit ven. Fotili jsme venku Nicol. Vyzkoušeli jsme si všechny možné způsoby, např. fotografii v pohybu. Tato část mě osobně bavila asi nejvíce. Hlavně jsme se trošku sblížily i s holkami, které na workshopu také byly.

Po praktické části venku jsme se přesunuli dovnitř. Tam jsme fotili různé produkty, rekvizity, které si pro nás holky přichystaly. Tato část pro mě byla spíš taková poučná, protože focení produktů je pro mě na blog důležitější, si myslím.


Kdybych tento workshop měla celý zhodnotit, tak mě mile překvapil. Naučila jsem se toho hodně, pochopila jsem to mnohem lépe než z různých článků a videí na internetu.
Na workshopu jsme si také mohli vyzkoušet fotit s fotoaparátem Olympus Pen. Foťák mě překvapil, protože fotky z něj mi přišly mnohem hezčí, než ty s mého foťáku. Ale ještě si to moje miminko ponechám. Jediné co mi na Olympus trošku vadilo bylo, že neměl hledáček. Nejsem zvyklá koukat se přímo na obrazovku. Barvy ale obrazovka zobrazovala sytější, než můj Nikon.


Je to asi jako u všeho, všechno má svoje pro a proti. Do Olympusu se zatím nehrnu, protože mám funkční foťák a dovolila bych si i říct, že dobrý.

Můžete mi napsat Vaše zkušenosti s fotoaparátem, ocením je. A pokud byste měli na porovnání Olympus s jiným foťákem, bylo by to ještě lepší!

T.

Žádné komentáře:

Okomentovat