úterý 30. ledna 2018

Zničila mi hormonální antikoncepce život?

Vždy když jsem četla ty různé články o tom, jak hormonální antikoncepce škodí, tak jsem si myslela, že to ty lidi přibarvují. Že si snad dokonce i vymýšlí, aby to těm lidem zhnusili. Pak jsem se dočetla až k tomu, že některé ženy mohou mít problém s otěhotněním díky té mrše. Moje mamka nikdy takové problémy neměla a tak jsem si říkala, že se nebudu stresovat ještě před tím, než ji vůbec budu potřebovat brát.



Jenže ten čas před nějakou dobou nastal, přesněji před rokem. Ze začátku bylo vše v pohodě, ale po nějaké době mě začalo občas pobolívat břicho. Říkala jsem si, že jsem asi něco špatného snědla. Když jsem to řekla kamarádkám říkaly, že to může být tím, že mi ta antikoncepce úplně nesedla. Že by třeba bylo lepší jít znovu na gynekologii a nechat si tu antikoncepci vyměnit. Zdálo se mi to jako blbost a tak jsem se v tom nějak dál nepitvala. Po čase jsem si začala myslet, že je to alergie na mléko.

Bolelo mě břicho totiž vždy, když jsem šla s kamarádkou na kafe. A v tu dobu jsme chodily opravdu pořád.

Začala jsem si tedy kupovat bezlaktózové mléko a v kavárnách jsem také pila pouze bezlaktózovou kávu. Ale bolesti nijak neustupovaly, naopak. Měla jsem pocit, že je to ještě horší a horší. Začala jsem si tedy myslet, že je to alergie na kofein. Protože mě břicho bolelo i z coca-coly a jiných nápojů, které obsahují kofein.

Jenže mě někdy bolelo břicho i ve dnech, kdy jsem žádné kafe ani kofein neměla. Třeba po zelenině, ovoci,.. Rozhodla jsem se tedy jít k lékaři, protože už mi to nepřišlo normální. Upřímně, mamka si nejdřív myslela, že je to úplně zbytečný. Že jsem citlivá a moc se pozoruji.

Doktor mi odebral krev a že si máme za pár dní zavolat na výsledky. Když tam mamka volala, řekli že prý vše je v pořádku. Na jednu stranu jsem měla radost, ale na druhou mi to bylo divný. Přece jsem si ty bolesti nevymýšlela.

Za pár dní mamce volal pan doktor s tím, že se prý nemá vylekat, ale že mám Crohnovu chorobu. Shodou okolností jsme se o té nemoci zrovna o víkendu bavily se sestřenkou, protože její přítel touhle nemocí trpí. Když mi to mamka řekla, okamžitě jsem se rozbrečela. Vlastně, co jiného..
Docela mě to vylekalo.
Tenhle článek ale nepíšu proto, abych zde získala miliony lítostných zpráv. Jsou i horší nemoci, dá se s tím žít. Je to jen omezení v jídle a hlavně v životě.


Chtěla jsem tímto pouze říct, abyste se zamyslely nad tím, jestli Vám za to tohle svinstvo opravdu stojí. Neříkám, že každá holka které začne brát hormonální antikoncepci musí hned dostat tuhle nemoc. Samozřejmě je to daný ještě něčím dalším.

Tato nemoc se "přenáší" hlavně dědičností. Ta u nás v rodině ale není. A jako další vlivy je právě hormonální antikoncepce, špatná strava a kouření. Ale dokud jsem nezačala brát prášky, žádné takové problémy jsem neměla.

Mně naštěstí ještě nemoc nepropukla v úplné podobě, ale už i v téhle fázi mě někdy pořádně potrápí. Někdy si za to mohu sama, protože nedodržuji ty stanovená pravidla, ale kdo by je v 17.letech dodržoval?

Musím ale uznat, že mi tahle "diagnóza" změnila pohled na svět. Teď už opravdu nerozumím, proč lidé kouří a pijí. Proč si ničit život dobrovolně? Někdo říká, že je to hlavně tím, že já pít ani kouřit nemůžu, protože mi je po tom zle, opravdu hodně zle. Ale tím to není. Kouření s sebou taky nese určitá rizika, jako je například neplodnost. A když kouří mladý kluk..to jako nechce zakládat rodinu?

Doufám, že zde mezi Vámi najdu někoho, kdo to vidí stejně nebo alespoň podobně.

Snad Vás tento článek nijak nepohoršil.
Rozhodně jsem tím nechtěla říct, že každý kdo teď bere antikoncepci by ji měl okamžitě vysadit. Spíš je to na zamyšlenou, jestli to za to opravdu stojí.

Já upřímně doufám, že se mezi Vámi nenajde nikdo, kdo má podobnou nebo dokonce horší zkušenost. Ale kdyby přece jenom, určitě mi napište email.

T.

6 komentářů:

  1. Mrzí mě, čím si procházíš, antikoncepce je skutečně hrozné svinstvo. Ale třeba by u tebe ta choroba propukla tak jako tak, člověk nikdy neví, jestli to opravdu způsobily ty prášky. Jinak teda ale zkušenost mám hroznou, brala jsem prášky jen půl roku. Začala jsem bezdůvodně hubnout, pořád jsem trpěla na průjmy, bylo mi na zvracení, bolelo mě břicho a měla jsem šílené úzkostné stavy. Na ty tedy trpím i normálně, ale ty prášky to neuvěřitelným způsobem zhoršily. Později jsem začala mít i problémy se zadýcháváním a poslední měsíc mě začaly bolet nohy takovým způsobem, že jsem v nich měla bolestivý tlak a měla pocit, že asi prasknou. Žádné prášky proti bolesti na to nezabíraly, bolelo to v jednom kuse, že jsem nemohla ani spát. Samozřejmě mi nikdo nevěřil, protože všechny výsledky od doktorů byly v pořádku.

    Vysadila jsem a do tří dnů všechny tyto vleklé potíže zmizely. Akorát nohy pobolívaly zhruba ještě měsíc, bolelo to od žil a to pak není žádná legrace, už to nechci nikdy vidět a to ani nemáme v rodině žádné mutace na srážlivost krve. Potom rok srovnávání cyklu a příšerná pleť. Podle mě to není vůbec nic zdravého, spíš naopak. Stejně jako mně to přispělo k daleko horším úzkostem než dříve, tak tobě to zase přispělo k onemocnění střev. Věřím, že svůj podíl to na tom určitě má, protože HA dokáže bohužel různé věci.

    Držím palce, ať už je jen lépe!

    LENN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář! Je fakt hrozný, co dokáží takové "nevinné" prášky. Opravdu to za to nestojí.
      Samozřejmě máš pravdu, nemoc mohla propuknout sama. Ale třeba později, nemusela jsem se s ní "trápit" v sedmnácti.
      Přeji, ať se nic takového už neopakuje!
      Hezký den :)

      Vymazat
  2. Zrovna teď řeším podobnou věc, HA jsem vysadila a čekám co bude a nebude.. Doktora teprve budu kontaktovat, ale už teď vím, že do toho opět nepůjdu.. Co jsem si přečetla různé názory, tak jsem se hodně vyděsila, co všechno tyhle prášky dokáží �� Drž se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář. Doufám, že Ti HA nezpůsobila něco vážného.

      Vymazat
  3. Hormonální antikoncepce je šílenost. Sama jsem ji brala 10 let a u mě mi rozhodila psychiku a podepsala se na pleti. Ještě teď si ji dávám do kupy. Přeju hodně sil a snaž se dodržovat režim, i když je mi jasné, že to moc nejde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentář. Pleť mi taky pěkně rozhabrovala. Není to úplně nejjednodušší, to máš pravdu. :)

      Vymazat